reklama

Nezmeškať príležitosť prejaviť vďačnosť

Keď som mala chvíľku času v meste, zlákala ma ponuka reštaurácie posedieť si vonku a keďže bolo horúco - dala som si chladenú limonádu. Oproti mne sedela v predelenej kaviarni starká s barlou... Sedela a smutne hľadela. Dala si zmrzlinu. Občas sa na mňa pozrela, možno aj preto, že som tam tiež sedela sama... A takmer som mala chuť ísť si k nej prisadnúť a robiť jej spoločnosť, pretože jej pohľad nasvedčoval, že by si spoločnosť priala... A tak mi nevdojak prišli na um udalosti s našou nebohou susedou tetou Annou S. ...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Spomínam si na ňu, ako bola veľmi čiperná, priama a veľmi pracovitá. Starala sa sama o celú domácnosť a veľkú záhradu. Stále mala navarené a napečené. Jej kuchyňa rozvoniavala...

Keď bolo "Anny" chodievali sme k nej ako dievčatá od susedov gratulovať. Už nás vyčkávala a mala prichystané voňavé fašírky a zákusok. My sme sa ako deti aj okúňali, ona nás však vynukovala a tak, keď odišla do vedľajšej izby pre malinovku, už sme viac neváhali a kým prišla späť, všetko bolo zjedené... Roky som sa z toho zážitku so sestrou nasmiala... Aj ona sa vtedy potmehúdsky usmievala...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mali sme ju radi. Často nám nosievala zo záhrady hrušky, jablká, viničky a všelijaké iné dobroty... Občas nás počúvala na záhrade, ako na dvore so sestrou spievame - hrali sme sa vtedy na organistky v kostole... A keď som sa jej ako dieťa zverila s tajomstvom, že by som chcela raz v kostole tiež tak hrať ako naše kantorky, raz zastavila môjho otca a povedala mu: "Ja sa často modlím v záhrade, keď oddychujem a počujem, ako tie tvoje dievčata nadherne spievajú . Tak im kúp nejaké varhany, nech majú dievčatá radosť." A veru - na jej slovo otec naozaj kúpil naozajstné elektrické harmónium. Bolo to pre mňa splnenie velikánskeho sna...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Keď som sa ako dospelá odsťahovala, počula som, že je v starobinci. Uvažovala som, že ju musím navštíviť. No stále som riešila iné záležitosti, potom práca, stres, do toho iné starosti... Až raz, išla som za známou lekárkou do toho mesta a povedala som si, že zájdem za tetou... A urobila som tak.

Bola milo prekvapená. A musím sa priznať, že aj ja. Táto žena niekedy rozhodná, v očiach majúca iskru, plná života, pracovitá, teraz tu sedela odovzdaná, jej oči boli detsky nevinné a vyhasnuté, bol tam len taký plamienok očistenej duše... Pozhovárali sme sa a ja som jej povedala, ako veľmi jej vďačím za to, že som sa potom stala naozaj organistkou a že sa mi aj cez ňu splnil jeden z mojich životných snov... A samozrejme, nezabudli sme sa zasmiať pri spomienke na fašírky a jej meniny. A nakoniec sme sa objali a povedala som jej, že som ju stále mala a mám rada. A so slzami v očiach sme sa rozlúčili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj po rokoch si na to spomínam a som rada, že som sa vtedy odhodlala vyhľadať ju. Bola predsa súčasťou môjho detstva. A videla som, ako jej to dobre padlo, keď som jej povedala, aká je pre mňa dôležitá a že ju mám rada. Bolo to také naše rozlúčkové stretnutie. Lebo o niekoľko týždňov zomrela.

Odvtedy si rekapitulujem v živote spomienky na ľudí, ktorí boli súčasťou môjho života a boli mi vzorom, alebo urobili pre mňa niečo dobré a snažím sa ich vyhľadať a povedať im to... Zaslúžia si to. Verte, sú to tie najkrajšie stretnutia, aké som kedy zažila v živote.

Ak máte takých ľudí okolo seba, poponáhľajte sa to urobiť ešte dnes, aby nebolo zajtra neskoro.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Preukázať iným lásku by pre nás malo byť najväčším darom, aký môžeme blízkym ľuďom dať.

Jana Havrilová

Jana Havrilová

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Všetko sa dá v živote zúžitkovať... Dobré aj zlé... A to ťažké pomáha človeku dozrieť správnym smerom... Zoznam autorových rubrík:  ŽIVOTNÉ POSTOJE A HODNOTYSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu