reklama

Keď je človek večným študentom

Poznáte ten pocit, keď po škole sa neviete dočkať chvíle, kedy sa to celé už konečne skončí? Aj ja som sa ho dočkala... Po strednej škole som si povedala. Super - koniec trápeniu. Už nikdy viac! Nikdy? Nikdy nehovor nikdy! - hovorí sa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Ktoby to bol povedal, že túžba po vedomostiach sa objaví po nejakej desiatke rokov. A nielen túžba - i dobová potreba. Obdivovala som spolužiakov, ktorí išli na vysokú školu hneď po strednej, bolo ich možno spočítať na jednej ruke... Nikdy by som neverila, že sa raz na "vyšku" prihlásim aj ja...

Keď som videla po prijímačkach svoje meno tesne nad čiarou - roztriasli sa mi kolená... Ja sa mám znova učiť? Ako začať? Už som to celé zabudla - celý ten systém...

Prišla prvá skúška, prvá jednotka a už to išlo. Skončila som s červeným diplomom. Bolo to poctivé štúdium. Nielen o známkach, aj o ľuďoch, ktorí s Vami drali školské lavice a popri práci a oni aj pri svojich rodinách morili sa s prípravami na ďalšie a ďalšie skúšky a písanie rôznych zápočtových prác... Aj o pedagógoch... Aj o naučení sa "plávať" v mori informácii a nových poznatkov... Bolo to úžasných päť rokov... A pri odovzdávaní diplomu som mala pocit dobre vykonanej práce...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Škola skončila. Mali by ste pocit, že to je všetko... Ale nebolo. Po desiatich rokoch sa znovu objavila túžba po poznatkoch... Tentokrát som chcela študovať niečo, čo ma veľmi baví... A tak zvíťazil umelecký smer - spev. Keď som prišla prvýkrát do školy - študenti ma pozdravili ako učiteľku. Bolo to smiechu, keď som sa priznala, že nie som učiteľka, ale ich spolužiačka... A tak sa začal školský rok...

Bol to rok plný námahy, ale aj radosti zo štúdia... Milujem školu, pedagógov v nej aj svojich úžasných spolužiakov...

Som vďačná, že môžem študovať... Aj za to, že sa dá ešte študovať "večne"...

Vážim si každý deň v škole a všetko, čo sa v nej dozviem. To nie je už len o "povinnosti". Je to o splnenom sne, poctivom a zodpovednom prístupe a o využití darov. Je to o skutočnom záujme a hĺtaní a objavovaní z Nekonečného... A najmä slúži to pre dobro - Vaše i moje...

Jana Havrilová

Jana Havrilová

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Všetko sa dá v živote zúžitkovať... Dobré aj zlé... A to ťažké pomáha človeku dozrieť správnym smerom... Zoznam autorových rubrík:  ŽIVOTNÉ POSTOJE A HODNOTYSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu