reklama

Kniha: "Evanjelium, ako mi bolo odhalené" od Márie Valtorty

Prednedávnom som sa stretla v obchode so známou predávajúcou, ktorá len tak mimochodom mi povedala, že číta jednu knihu, ktorá ju zaujala, že sa jej nevie dočítať. Spomínala nejakú Valtortu a Evanjelium. Pravdupovediac, nevedela som o koho alebo o čo ide, keď mi v stručnosti povedala, že sú tam podrobne opísané scény, udalosti z Evanjelia, tak mi to prišlo, že číta asi nejakú rozprávku... No táto kniha sa dostala aj ku mne a neverila som, že ma tak hlboko osloví...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (8)

Bolo to aj tým, že o knihe som počula, zobrala som ju na kolená a začala čítať... Prvé riadky vypovedali opis udalostí, akoby ste čítali beletriu... V posledných rokoch takmer vôbec beletriu nečítam, len odbornú psychologickú, sociálnu i náboženskú literatúru a tak som si pomyslela: "Asi to nebude pre mňa." No po podrobnom opise udalosti z Evanjelia, ktorá tu má aspoň v 1. časti istú chronologickú postupnosť - nasledovalo vysvetlenie samotnou Máriou alebo Ježišom. A to už mi malo čo povedať...

Prečítala som si životopis a zistila som, že Mária Valtorta je veľkou mystičkou Cirkvi. Po neľahkom detstve venovala sa vzdelávaniu mladých dievčat z Katolíckej akcie a usporiadavala prednášky, ktoré zaujali aj neveriacich. V r. 1920 ju istý delikvent udrel po chrbte železnou tyčou a tak bola nakoniec pripútaná na lôžko 27 a pol roka. Dožila sa 64 rokov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dôležité však je, že sa tejto knihy neviem nasýtiť. Získala si ma nielen úžasnou literárnou kompozíciou, ale otvorila mi priestor spoznať odpovede na otázky, ktoré som mala nezodpovedané vo svojom vnútri. Obnovila môj vzťah k Márii a dala mi odpovede na možnosť spolunažívania Jozefa a Márie, na kňazov, ale aj iných udalostí z Evanjelia...

Je to kniha veľmi hlboká a poučná, dobre sa číta a prináša množstvo duchovných myšlienok.

"Evanjelium, ako mi bolo odhalené" pozostáva z 10 dielov. Sú to veľké, hrubé knihy. Momentálne môj hlad po tomto čítaní ma niekedy pri myšlienke, že raz dočítam toto úžasné dielo, napĺňa až smútkom...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nebyť tejto mojej známej, ktorá mi ju odporúčala, ani by som nevedela, kto je Mária Valtorta. Po zoznámení sa s ňou ju považujem za skutočne veľkú v obete a utrpení, ktorá priniesla aj pre dnešnú dobu cez slovo, ktoré napísala z poslušnosti, istú hĺbku a možnosť viac veriť a dôverovať...

Aj preto som sa rozhodla povedať o nej aj Vám, čitateľom...

Jana Havrilová

Jana Havrilová

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Všetko sa dá v živote zúžitkovať... Dobré aj zlé... A to ťažké pomáha človeku dozrieť správnym smerom... Zoznam autorových rubrík:  ŽIVOTNÉ POSTOJE A HODNOTYSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu