reklama

Keď láska kráča v dobrom i v zlom, aj keď je slepá, hluchá a nemá

Nedá mi nepodeliť sa o príbeh, ktorý sa mi stal a ktorý ma prenikol skrz-naskrz, keď som spoznala jeden manželský pár, ktorý je veľmi jedinečný: On je slepý a hluchonemý a ona hluchonemá...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

Raz dopoludnia mi telefonovala moja známa, že jej príbuzní potrebujú niečo vybaviť na úrade a tak ma poprosila, aby som im pomohla, lebo majú zvláštny problém: nevedia sa dorozumieť s úradníkmi, pretože sú hluchonemí a manžel je naviac aj slepý...

Rozhodnutie pomôcť im som samozrejme nezmenila, len som musela popremýšľať, ako to urobíme, aby vybavili, čo potrebujú. Dorozumieť sa dalo na termíne stretnutia len cez sms-ku. Cez telefón by to bolo nanič, lebo obidvaja sú nepočujúci.

Napísala som im teda sms, aby prišli, že ich budem čakať pred úradom...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď cez sms mi dali vedieť, že čakajú vo vestibule, zbadala som starší sympatický pár. Bolo to náročné začať komunikovať, ale ich usmievavé tváre ma povzbudili. Títo dvaja manželia, nad ktorými by mnohí mávli a poľutovali ich: "nešťastníci" priam žiarili dobrotou a milotou. Žasla som však aj nad láskou medzi nimi navzájom a nad tým, ako boli vo všetkom zladení. Manžel nevidel, manželka ho viedla za ruku. Dohovárali sme sa po ceste zatiaľ len očami a úsmevom. Najmä s ňou. A ona potom - s manželom.

Keď prišli do mojej kancelárie, pani si manžela pekne usadila, pohladila po ruke a posunkovými znakmi, ktoré on len nahmatával na jej rukách mu niečo oznámila. Neovládam posunkovú reč a tak som len s úžasom pozorovala, keď okrem posunkov ho občas pohladila po líčku a on jej pohladenie opätoval a usmial sa na ňu...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Potom som vybrala papier a písali sme si - to bola ďalšia etapa, kde som sa dozvedela, čo presne potrebujú. Vybavili sme ich. Popritom som sa zaujímala aj o ich život a pani veľmi ochotne prezradila písmenkami na papieri, že sa predtým o nich starala jej mamička, ktorá však nedávno zomrela a teraz sú odkázaní sami na seba... Ale napísala, že sú šťastní, že sa o seba starajú, a že nič nepotrebujú, len občas majú problém, ak potrebujú niečo vybaviť, ale že sa stále nájde niekto, kto im pomôže...

Boli veľmi milí, aj po našom stretnutí sme si občas písali. No spôsob dorozumievania medzi nimi mám stále pred očami... Neviem odkedy sú takto postihnutí, viem len, že sú už dlhšie manželmi a predsa aj v tomto nešťastí, ako by sme to iní povedali, oni sú šťastným párom, sú k sebe ohľaduplní a láskaví, prejavujú si vrúcnosť a lásku, keď nemôžu slovami - lebo táto forma dorozumievania je u nich bezpredmetná - tak dotykmi a z ich posunkovej reči je jasne vidieť, že je to reč láskavá.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Z úradu vyšli ruka v ruke... Odchádzajúc ma ešte obaja vyobjímali, plní vďačnosti... Ja som za nimi dlho hľadela s nemým úžasom... Koľko sa ešte máme v živote učiť... Šťastie predsa nie je vo veľkých veciach, ale v tých drobných prijatiach chvíľ svojho života, i života tých najbližších... Šťastie sa nepodmieňuje zdravím, ani bohatstvom, ale láskou, ktorá vyžaruje z vnútra, zo srdca...

Jana Havrilová

Jana Havrilová

Bloger 
  • Počet článkov:  26
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Všetko sa dá v živote zúžitkovať... Dobré aj zlé... A to ťažké pomáha človeku dozrieť správnym smerom... Zoznam autorových rubrík:  ŽIVOTNÉ POSTOJE A HODNOTYSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu